22. 12. 2012

Konec světa aneb nová titulní strana blog.cz

Takže konec světa jsme všichni přežili a na titulní straně blog.cz se objevily ony (s radostí, či odporem) očekávané změny. Já sama patřím do té skupiny blogerů, která novoty předem neodsuzovala a byla zvědavá, jak celek bude vypadat. Takže, jsem zklamaná, nebo ne?


No, Standa na Srdci blogu psal, že změny ještě nejsou komplet hotové a ještě se na nějakých funkcích bude pracovat - viz ten podivný prázdný čtverec pod nadpisem "Váš blog" a pak snad i ta zelená prázdná část pod "tématy blogů".

V první řadě mě dost vyděsil chybějící box, kde dříve byly vypisy komentářů, návštěvnost a hlavně nové články oblíbených blogů. Hlavně ty oblíbené blogy byly důvod, proč jsem se často (mnohokrát za den) na titulku vracela a mám docela strach, že i tohle je jedna z těch věcí, které Stanislav a spol. pokládají za zbytečné a tudíž zmizla z úvodní strany nadobro. Což je samozřejmě pěkná hloupost,(viz ty šílené reakce na srdci blogu) ale přesto momentálně hledám (a nemůžu najít) vhodnou alternativu upozornění na nový článek, protože oblíbenců mám opravdu mnoho a každý den se mi ten seznam kontrolovat opravdu nechce.
Zbytek už mě nezajímá, na návštěvnost mám toplist nebo google analytics a komentáře se mi posílají e-mailem. Takže tohle by pro mě byla ta nejnegativnější část změny a (ať už se to blogerstvu líbí nebo ne) na zbytek už bych mohla teoreticky pět nějakou tu chválu.

Design stránky jinak neprošel příliž drastickými změnami, což mi se mi tentokrát líbí. Vše je sjednoceno, zjednodušeno, některé totální zbytečnosti (Evropa 2) vyhozeny.
Že byly odstraněny i nejnovější články mě nemrzí, protože je pravdou, že vážně jen tu a tam jsem tam objevila něco zajímavého a pokud má stále člověk potřebu si tu a tam něco jiného a snad nového a někdy i chytrého přečíst, výpis existuje stále tady.
Rozšíření článků AK a TT o perexy má své plus i mínus. Líbí se mi to, ale šest článků od každého mi přijde dost málo a sama bych jich tam dala tak 10.
Blog dne? Moc fajn nápad, ale vsadím boty, že tam budou stejně hlavně jen ti staří známí, kteří se zrovna představovat nemusejí, ale co, třeba budu ještě mile překvapená.

No a nakonec ještě ten blikotavý gigantický nesmysl (všichni víme, co mám namysli) - jo fajn, na několika servrech jsem si něčeho podobného taky všimla, ale rozhodně jsem blog.cz nikdy nepřipisovala žádné mínus za to, že tady něco takového nebylo. No a taky mi něco říká, že funkčnost téhle věci taky zatím není 100% (po mě to pořád chce nějaké ověření - uživatel, heslo - ale mé uživatelské jméno a heslo to nebere.) a jestli nejnovější články na titulce byly zbytečné, tak jakou oblíbenost bude mít asi tohle? No to už asi ukáže jen čas...

Když to shrnu, kromě zmizení nových článků oblíbeného blogerstva k žádné jiné katastrofě nedošlo a tak nové změny hodnotím docela kladně. Jistě, má to své mouchy a nikdy není možné se zavděčit všem, ačkoliv častěji respektovat přání amotných blogerů by blog.cz určitě neuškodilo, že...

No a teď se jdu prokousat tou hromadou komentářů na srdci, ačkoliv nevím, jestli mi ta spousta negace spíš nesprasí náladu.

Žádné komentáře:

Okomentovat